Portfolio

söndag, december 14, 2014

Tredje advent + DIY

Glad tredje advent!

Jag hade tänkt köpa nya ljus på marknaden igår för jag har bränt upp alla jag tillverkade ifjol. Tyvärr hittade jag inga men det kanske berodde på att jag bara gick en snabb runda för Ronnie tog hand om mitt bord så länge och även om han är en bättre businessmänniska än mig ville jag ju inte missa något, hehe. 
Så ni får nöja er med en adventsljusstake utan ljus i. Den gjorde jag för flera år sen, när jag gick i slöjdskolan. 

Idag får ni äntligen se mitt stora DIY projekt som jag har hållit på med i en evighet (känns det som). Jag hade ju tänkt göra "något enkelt och kul" i år och jag är jätte nöjda med dem men eftersom jag är ganska ovan med symaskinen tog allt lite längre än vad jag hade trott. De är alltså kökshanddukar i lin. Jag har gjort dem från scratch, köpte tyget, klippte och sydde handdukarna, gjorde egna stämplar av potatisar och så använde jag pepparkaksformar och tejp. Jag gjorde till och med matchande disktrasor!

Några tänker jag behålla själv och resten kanske några snälla människor får till julklapp!

Under processens gång.
Jag blev så glad i morse när jag såg att det hade snöat att jag ropade till! Haha, Ronnie blev rädd och trodde att det var någon i lägenheten! Men jag har saknat snön så mycket! Idag kom julkänslan tillbaka på en gång och jag ska bara mysa, mysa i soffan och julpyssla! Härlig dag!
Vem passar handduken med grisarna på? Ronnie skulle säga mig.....heh. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar